Rekordowy kwartał United Label: 27-krotny wzrost przychodów rok do roku

United Label, notowany na NewConnect wydawca gier typu Indie zanotował w trzecim kwartale 2021 roku 5,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,8 mln zł zysku netto. Za ponad 43 proc. całościowych przychodów ze sprzedaży odpowiada Tails of Iron – najnowszy tytuł z portfolio wydawniczego Spółki, wydany 17 września. W omawianym okresie miały miejsce dwie premiery.

– Przeprowadzone w trzecim kwartale 2021 roku działania pokazują, że obrana przez United Label strategia rozwoju jest właściwa, czego dowodem są wyniki finansowe spółki. W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy ponad 5,5 mln zł przychodów netto, w analogicznym okresie wynik ten był zdecydowanie niższy, wyniósł 205 tys. zł. Cieszy nas także zysk netto, który od lipca do września br. przekroczył 2,8 mln zł. Trzeci kwartał 2020 roku zakończyliśmy ze stratą. United Label konsekwentnie zwiększa swoje zaangażowanie na rynku ekskluzywnych gier i oryginalnych IP, które mogą być stale rozwijane – mówi Darren Newnham, prezes zarządu United Label.

Debiuty Eldest Souls oraz Tails of Iron mocnymi filarami sprzedaży

W trzecim kwartale 2021 roku do sprzedaży trafiły dwie gry od United Label. 29 lipca zadebiutowała  Eldest Souls (wyprodukowana przez Fallen Flag Studios). 17 września premierę miała gra Tails of Iron (za jej produkcję odpowiada Odd Bug Studio). W ujęciu kwartalnym – Eldest Souls odpowiada za 34,2 proc. całościowej sprzedaży, Tails of Iron za 43,1 proc. Pozostałe 22,7 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży wydanej w lipcu 2020 roku gry Röki.

Tails of Iron to gra przygodowa RPG z gatunku soulslike, która w dniu premiery zadebiutowała na wszystkich platformach i spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród graczy – średnia ocena użytkowników Steam wynosi 92 proc. Gra cieszyła się także dużym zainteresowaniem wśród influencerów i streamerów z całego świata. Materiały wideo uzyskały 5 mln. wyświetleń, a na platformie Twitch odnotowano 7 tys. godzin transmisji nadawanych przez 1225 unikalnych streamerów.  

Screen z gry Trails of Iron

Spółka szacuje, że w ciągu pierwszych dziesięciu dni od dnia premiery gry Tails of Iron sprzedaż wyniosła ponad 45 tys. sprzedanych egzemplarzy, co przełożyło się na ponad 2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wskazana kwota uwzględnia prowizje na rzecz platform dystrybucji oraz CI Games. 

– Trzeci kwartał był najmocniejszy w historii Spółki, czwarty również zapowiada się bardzo dobrze zważywszy na rosnące prognozy sprzedaży. United Label nieustannie kontynuuje proces rozszerzania swojego portfolio. Spółka prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z kilkoma deweloperami na temat nowych projektów, a wewnętrzny zespół ds. rozwoju biznesu codziennie analizuje rynek w poszukiwaniu kolejnych oryginalnych tytułów. Nowe projekty będą finansowane ze środków własnych przy wydawniczym wsparciu CI Games – mówi Darren Newnham.

Trzecia gra z portfolio Spółki – Röki – 29 października 2021 roku trafiła na konsole nowej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X) w rozdzielczości 4K, zdobywając uznanie krytyków (uzyskując m.in. 8,5/10 punktów od PlayStation Lifestyle). Gra zdobyła również dwie kolejne nagrody w konkursie Develop Star Awards w kategoriach Best Narrative in a game i Best Micro-Studio.

Screen z gry Röki

United Label zgodnie ze strategią wsparcia tytułów przewiduje wprowadzenie dużych aktualizacji do gier. Tails of Iron swoją aktualizację otrzyma w czwartym kwartale 2021 roku, aktualizacja będzie zawierać rozszerzoną rozgrywkę, co jest odpowiedzią na propozycje zgłoszone przez graczy. Drugi tytuł, Eldest Souls swoją aktualizację będzie miał w pierwszym kwartale 2022 roku.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *